Pages

03 July 2014

5 Ramadhan 1435H

Assalamualaikum...

Lama tak menulis.. sungguh lama aku tak menulis.. Tiap hari aku terasa ingin menulis, tiap hari aku berazam mahu menulis, tapi kenapa.. kenapa tidak menullis.. mungkin kerna aku malas.. mungkin kerna aku tiada idea.. Tapi kenap hari ini aku menulis, mungkin kerna aku punya idea.. mungkin juga kerna kau rindu mahu menulis semula... 

Ia, ini blog aku, jadi aku mahu menulis ttg aku.. semuanya ttg aku.. Suamiku pernah bertanya, apa yg bagusnya berblog ini,. ntah.. kekadang aku sendiri tidak tahu menjawab atau tidak mahu menjawab.. Mungkin baginyer ia hanya sekadar blog untuk dibaca, tapi bagiku.. ini salah satu cara untuk aku meluah rasa.. YA..!! tidak patut meluah rase di umum.. itu aku setuju.. Cuma aku rase perlu batasnyer untuk meluahkan segalanya.. kerna bagi aku, tidak semua perkara kita boleh berbicara dengan bersemuka..

5 Ramadhan.. 5 hari sudah berpuasa.. Aku tidak mengeluh, cuma bagiku puasa tahun ini sangat menguji ketahanan mental dan fizikal ku.. YA..!! Aku penat..!! Bukan penat berpuasa.. Aku penat memikirkan apa aku buat bila menjelang puasa.. Aku hanya puasa menahan diri dari lapar dan dahaga.. Banayak aku perlu perbaiki diri ini.. tapi mampukah aku??!! YA..!! nak seribu daya, tak nak seribu dalih.. Itu ungkapan yang biasa kita dgr.. tanpa kita tahu apa yg seseorang itu lalui...

Suamiku.. maafkan aku... Aku bahagia bersamamu.. aku bahagia bersama anak kita..Maafkan aku berbicara di sini.. cuma kekadang aku penat.. penat menguruskan kehidupan ini.. YA..!! Aku seorng isteri, tanggungjawabku menjaga rumahtangga, cuma kekadang aku terlupa oh bukan terlupa.. kekadang aku terlalu penat mengejar masa.. Aku syg kamu.. aku syg juga anakku.. Bukan aku mengeluh, bukan aku mengadu.. aku cuma ingin bagitahu apa yang tak dapat aku bagitahu di dpanmu..
sesungguhnya aku PENAT..


1 budak comel-comel:

ct cucubi said...

sabar ye... itulah dugaan menjadi seorang ibu sekaligus seorang ibu. semoga segala pengorbanan terbls.... slmt beebuka!